Confirmed: Huawei OS yang baru adalah compatible dengan semua apps Android

Lagi-lagi berita-berita terkini yang berkaitan dengan OS Huawei’s. Kami (Huawei) telah mengesahkan bahawa Huawei OS yang baru akan berkhidmat di bawah nama “Hongmeng” dan sekarang kita ada lebih banyak maklumat mengenai OS misteri ini. Awal hari ini, kami melaporkan bahawa OS Huawei baru akan menjalankan semua aplikasi Android – perkara ini baru sahaja telah disahkan…

Darah pekat punca sakit kronik boleh dirawat dengan asam gelugur

Darah pekat merupakan salah satu punca masalah kepada sakit kronik. Oleh yang demikian adalah wajar diambil serius sekiranya korang ada mengalami masalah darah pekat. Antara masalah yang mungkin timbul akibat darah pekat adalah: darah beku dan mengalir perlahan kadar pembekuan tinggi sekat aliran darah sakit badan, sakit kepala, migrain otak tak cukup oksigen, maut tekanan…

Tok Guru Nik Aziz berdakwah yang simple dan mudah difahami oleh semua golongan masyarakat

Tatkala pemimpin lain mengejar kekayaan dan pangkat, Nik Aziz merebut-rebut untuk bersedekah dan mendidik seramai manusia yang boleh untuk kembali ke pangkal jalan. Nik Aziz meletakkan pahala jauh lebih tinggi daripada segala harta yang boleh dikumpul manusia di muka bumi ini. Bagi Nik Aziz, setiap tindakannya mestilah berdasarkan ajaran Islam, dan dengan itu sahajalah, beliau…

Niat sedekah kepada pelanggan dengan jualan gorengan, kuih hanya 10 sen sebiji mengubah kehidupan pasangan

KULIM (Bernama): Sebuah pasangan yang telah berkahwin tidak menjangka niat sedekah mereka untuk menjual dan kuih pada 10 sen setiap satu boleh mengubah hidup mereka, membebaskan mereka dari kesusahan kewangan. Nurul Syafini Abd Manap, 35, bersama suaminya, Mohd Hasmi Idris, 39, mula menjual pelbagai jenis gorengan dan kuih-muih di gerai mereka di Jalan Keranji di…

Beyblade Burst launcher fix

Bagi yang biasa main beyblade tu mungkin ada yang dah tau dan ada juga yang tak tahu. Nak main beyblade mesti ada launcher untuk shoot beyblade ke dalam stadium. Ibaratnya kalau main gasing dulu -dulu kita ada tali gasing untuk baling gasing berpusing atas tanah. Inovasi gasing moden macam beyblade ni pun guna tali tapi…