Kenapa rezeki sempit, ini jawapan yang anda mesti tahu

Kenapa rezeki sempit? Faktornya adalah datang dari diri kita sendiri. Dosa-dosa kitalah yang sebenarnya menjadi perisai kepada rahmat yang Allah swt sudah sediakan untuk kita.

Cerita ini adalah kisah benar. Mungkin dah pun terjadi pada diri sendiri cuma selalunya kita menganggap tidak ada apa-apa dan teruskan kehidupan macam biasa kerana tidak ada masa hendak berfikir dan membuat renungan.

Mesti pernahkan ada bulan-bulan tertentu kita rasa lapang, duit semuanya cukup untuk berbelanja memenuhi tuntutan anak, pasangan dan keluarga. Tapi ada masa-masa tertentu kita merasakan awal bulan je duit macam dah habis tak tahu mana menghilangnya duit dalam bank. Tau-tau dah kena ikat perut.

Ini semua berkait dengan keberkatan. Dalam cerita ini kerana sebutir nasi yang dibazirkan boleh jadi asbab terputusnya bantuan dari Allah, rezeki tersekat, sempit dan tak sampai kepada anda. Baca butirannya kenapa rezeki sempit.

Baca lanjut di: Mingguan Wanita

Baca juga: Amalan Ustaz Ebit Lew luaskan rezeki


About Azam Mohd

Penulis merupakan blogger sambilan menulis tips untuk memberi motivasi diri kepada para pengunjung supaya dapat merasa erti hidup dari yang biasa-biasa kepada yang luarbiasa. Bangkitlah dari dalam diri untuk bertindak mencapai impianmu menjadi orang yang memberi manfaat buat ummah!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *