Darah pekat punca sakit kronik boleh dirawat dengan asam gelugur

Darah pekat merupakan salah satu punca masalah kepada sakit kronik. Oleh yang demikian adalah wajar diambil serius sekiranya korang ada mengalami masalah darah pekat. Antara masalah yang mungkin timbul akibat darah pekat adalah: darah beku dan mengalir perlahan kadar pembekuan tinggi sekat aliran darah sakit badan, sakit kepala, migrain otak tak cukup oksigen, maut tekanan…

Beyblade Burst launcher fix

Bagi yang biasa main beyblade tu mungkin ada yang dah tau dan ada juga yang tak tahu. Nak main beyblade mesti ada launcher untuk shoot beyblade ke dalam stadium. Ibaratnya kalau main gasing dulu -dulu kita ada tali gasing untuk baling gasing berpusing atas tanah. Inovasi gasing moden macam beyblade ni pun guna tali tapi…

Main scrabble raih markah kokorikulum sekolah

Mungkin tak ramai yang sedar. Ramai parent anggap aktiviti koko tu aktiviti dalam sekolah. Ye betul dan ada salah. Betul sebab mungkin ada kelab kat sekolah. Tak betul sebab aktiviti tak semestinya dibuat secara dalaman sahaja. Kelab sekolah boleh sahaja join competition luar sekolah. Jadi aktiviti koko tidak semata terikat dengan sekolah. Aktiviti koko boleh…