Petua elak kencing tak lawas

Najis jika tak dibendung akan beri mudarat pada pakaian seterusnya sebabkan ibadah kita tidak sah. Jadi penting tak nak mengawal pundi kencing ni? Pentinglah kan.…

Elak stress jauhi anxiety disorder

Statistik menunjukkan bilangan pesakit yang mengalami sakit mental semakin bertambah. Sakit mental yang dimaksudkan tak semestinya yang gila sahaja. Ia bermula dari gangguan stress biasa…

Ubat demam denggi yang mustajab

Cuma nak ingatkan. Tiada yang mustajab kecuali dengan izin Allah swt. Dan sebelum terkena demam denggi lebih baik kita cegah dulu. Cuba kita peratikan peringkat-peringkat…

Mata kabur sebaik sahaja bangun pagi

Mungkin ada yang pernah alami macam ini. Bangun pagi je tiba-tiba mata macam tak berapa nampak. Fokus penglihatan pun dah lari. Cuba baca paper pun…

Jenis-jenis ubat gout di farmasi

Jika anda seorang pesakit gout pasti anda akan mencari satu ubat power yang boleh menghilangkan sakit dalam masa yang paling singkat. Kalau boleh harganya pun…

Nak tahu ubat yang boleh tahan sakit Gout?

Ayah saya seorang pesakit gout. Beliau memang seringkali makan ubat tahan sakit gout setiap kali mengalami rasa sakit yang tiba-tiba datang tak menentu masanya. Ubat…

Ubat gout tradisional atasi masalah asid urik

Gout memang dah jadi penyakit budaya rakyat Malaysia. Adakah anda, saudara anda atau yang terdekat dengan anda ada ciri-ciri penyakit gout? Setiap penyakit ada penawarnya….in…