Huawei Nova 3i reviu

Huawei vs Samsung – dulu orang lebih suka Samsung kerana kualitinya. Skrinnya memang sensitif dan tepat bila kita skrol dengan cekapnya smartphone Samsung bertindakbalas.

Tapi lama kelamaan setelah sekian lama bertapak tiba-tiba Huawei semakin menonjol pula. Kelebihannya Huawei ni harganya murah. Sebenarnya tidaklah murah sangat sehingga setaraf model-model klon tak berjenama.

Huawei ini lebih murah dari jenama yang sudah terkenal dan dilengkapi dengan feature yang sama kualiti dan kuantiti yang lebih baik. Cumanya bagi untuk compensate dengan harga ada feature tertentu adalah feature yang tak sama dengan brand lain.

Contohnya Huawei mengekalkan skrin glass tetapi sangat berkualiti dan responsif bagi langkah untuk kekalkan harga murah.

Kelebihan Huawei adalah dengan membekalkan memori internal yang sangat besar berbanding dengan pesaing bagi smartphone yang berada dalam kelas yang sama di tawar dengan harga yang lebih rendah sudah tentu.




Bayangkan kita tak perlu selalu nak delete data yang dijana disebabkan oleh memori yang sentiasa penuh. Dengan harga yang sama anda boleh dapat feature yang extra jauh lebih baik dari Samsung.

Berkaitan rungutan yang diberi kononnya Huawei internet slow, desas desus ini selalunya di buat oleh pengguna yang menggunakan Celcom yang servisnya kadag up dan down. Internet slow bukan disebabkan smartphone tetapi service provider.

Simkad juga main peranan. Samada saiz simkad yang digunakakn atau kapasiti simkad yang perlu di upgrade terlebih dahulu sebelum digunakan bersama Huawei.

Jadi tak salah nak switch to Huawei walaupun sebelumnya anda puashati dan sayang dengan Samsung. Tak rugi mencuba.

Yang penting, Huawei punya harga jauh lebih rendah dari Samsung dengan memori internal yang besar kaw-kaw mesti puas hati punya.

About Azam Mohd

Penulis merupakan blogger sambilan menulis tips untuk memberi motivasi diri kepada para pengunjung supaya dapat merasa erti hidup dari yang biasa-biasa kepada yang luarbiasa. Bangkitlah dari dalam diri untuk bertindak mencapai impianmu menjadi orang yang memberi manfaat buat ummah!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *