Harga gula naik

Semenjak dua menjak ini boleh diperhatikan trend semasa yang agak membimbangkan. Bagi mereka yang berada dalam kelas pertengahan dan ke atas tidaklah menjadi isu yang besar dengan kenaikan-kenaikan harga barang walaupun sedikit sebanyak agak terganggu.

Namu bagi mereka yang berpendapatan rendah ianya boleh menjadi satu perkara yang mengganggu fikiran memandangkan kenaikan harga ini melibatkan barang keperluan yang digunakan hari-hari. Kenaikan ini bukanlah dikenakan oleh peniaga malah pihak kerajaan yang menentukan keputusan kenaikan ini maka ianya adalah satu keputusan yang dibuat sepertimana berlakunya kenaikan harga minyak.

Jadi, adalah menjadi satu kemestian untuk kita mencari jalan keluar bagi menyelesaikan atau mengatasi kekurangan ini. Tidak ada gunanya merintih dan membantah kerana harganya tetap begitu. Salah satu caranya ialah dengan menambah pendapatan kita dengan membuat side income. Saya setuju kerana mungkin ramai yang mengeluh kerana berapa banyak masa yang telah diperuntukkan untuk bekerja dan untuk membuat side income perlukan lebih masa lagi.

Masa adalah berharga. Ada masa untuk bekerja dan selebihnya perlu di nikmati masa tersebut bersama keluarga agar hidup ini seimbang. Ini adalah masanya untuk anda pertimbangkan pasif income. Ini bermaksud anda tidak perlu menambah 8 jam lagi untuk berkerja bagi memperolehi side income yang anda hajati.

Pasif income bermaksud anda hanya perlu berusaha untuk peringkat pertama sahaja dan hasilnya akan anda dapat secara berterusan. Ini bukanlah sistem cepat kaya atau MLM tetapi adalah satu sistem software yang boleh membuat follow up dengan pelanggan dengan menghantar mesej-mesej promosi dan membuat penjualan secara online.

Secara konvensional atau manual jika anda menjual anda perlu membuat follow up setiap hari terhadap pelanggan samada dia mahu membeli atau tidak. Namun dengan software pelanggan-pelanggan anda akan dibuat follow up secara automatik dengan penghantaran email promosi dalam selang masa yang telah ditetapkan sehinggalah pelanggan membeli produk yang ditawarkan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *