Hidup terasa sempit?

Di kisahkan pada suatu ketika dahulu, datang seseorang kepada Rasulullah ﷺ lalu menceritakan tentang kehidupannya yang dalam kesempitan. Kemudian Rasulullah ﷺ mengajar dia 2 amalan…

Sikap positif ibu hasilkan anak yang hebat

Doa ibu adalah mustajab. Positif ibu maka positif lah anak. Sebagai ibu penting bagi anda bersikap positif anak kelak menjadi hebat. Ibaratnya kisah Thomas Edison.…

Kisah positif QATAR dengan Flying Cows

Cerita menarik ini berkisar tentang bagaimana Qatar menjadikan suatu masalah dan menukarnya menjadi suatu peluang dengan mengambil sikap positif dan profesional. Tahukah anda beribu ekor…

5 faedah berfikir positif

Nak hidup dalam keadaan yang lebih tenang? Hidup jadi lebih teratur dan relaks bila kita anggap hidup ni sentiasa ok. Dan hidup jadi stress bila…

Rahsia doa makbul

Helmi Rahman: Nak tahu macam mana salah satu cara supaya doa-doa kita, yang luar biasa banyak, Allah kabulkan? TULIS Ya ditulis. . Ustaz Yusuf Mansur…

6 keuntungan dalam 1 ibadah dhuha

INILAH AKIBAT SHALAT DHUHA Banyak Orang Yang belum tahu apa akibat yang akan mereka rasakan bila rajin shalat dhuha. Beruntung sekali anda punya kesempatan membaca…

Ubah nasib dengan sedekah

*MERUBAH TAKDIR* SUATU HARI, MALAIKAT MAUT MENDATANGI NABI IBRAHIM A.S, LALU BERTANYA : *MALAIKAT :* “SIAPA ANAK MUDA YANG TADI MENDATANGIMU WAHAI IBRAHIM ? *NABI…

Tips usahawan berjaya

Semasa kami menyertai perkemahan bisnes dalam 2 tahun lalu di sebuah resort, saya perhatikan taikun-taikun yang sudah berjaya ini melakukan beberapa perkara ini pada waktu…

Doa bebas hutang

Satu doa yang sangat sesuai diamalkan oleh semua khususnya sewaktu tengelam dalam hutang dan sangat sukar pula untuk mampu membayarnya. اللَّهُمَّ اكْفِني بِحَلالِكَ عَنْ حَرَامِكَ،…

Cari homestay di Kuala Lumpur

Jalan jalan cari makan. Tapi ke KL jalan jalan nak cari apa. Selalunya KL orang jalan jalan nak shopping. Bila dah penat shopping baru cari…

Cara simpan duit berniaga

Banyak orang claim dia bisnes. Tapi bila hujung bulan dia tak tau duit pegi mana. Kita bole claim banyak jualan. Tapi bila ditanya untung bersih…

Jaga-jaga perangkap agen

Kita biasa lihat booth jual pelbagai produk di pasaraya. Melainkan jika anda benar-benar perlu barang tersebut lebih baik jangan dekat. Baru-baru ini saya ada dengar…

The art of positive thinking

Mat saleh kata positif thinking. Kita kata bersangka baik. Saya tulis ni sebab banyak kali terjumpa atau terdengar topik yang sama sebab tu datang ilham.…

8 jenis rezeki Allah sebut dalam Al-Quran

Sumber: FB Namaku Haire *1.Rezeki Yang Telah Dijamin.* ‎وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ “Tidak…

Kita adalah apa yang kita fikir

Minda manusia ini sangatlah unik. Pelik pun iya juga. Alkisah diberitakan manusia hanya menggunakan beberapa peratus dari kemampuan minda sendiri. Selebihnya tidak atau belum di…

Otak kecut

Istilah otak kecut ni memang sadis. Seeloknya biarlah otak kita ni berkembang. Jika tak kembang biar macam asal still lagi ok. Tapi kalau dah kecut…

Teknik promosi klasik dan evergreen

Ini bukanlah teknik secret atau  wow. Takde yang istimewa pun dan nampak biasa je. Tapi ianya sangat berharga teknik ni. Siapa yang tak mampu buat…

Kelas Taekwondo Bandar Seri Putra

Pendaftaran  baru kelas taekwondo: Disember 2017 sehingga Januari 2018   Alamat: No 4-1, Jalan Seri Putra 1/4 Bandar Seri Putra 43000 Kajang Selangor   email:…

My COMICS

Author: Nabil Hi. I love comic book. I mean really. So I start make comic on 2016. So my comic is called “Scomic”. As you…

Punca Alzheimer

Bukan saja nak tulis tapi sekadar perkongsian. Topik ni heavy sebenarnya tapi ia dipermudahkan bagi mudah bagi semua orang faham. Original info adalah dari radio…

Jaminan rezeki dengan sedekah

Daripada penulis “Best-Seller” buku “100 Pesanan Rasulullah SAW”, En. Muhd Nasruddin Dasuki. Setelah ditemuramah, buku ini merupakan kesimpulan daripada amalan dan pengalaman peribadi penulis yang…

Ikhtiar muslim untuk penyembuhan dari sakit

Kisah ini saya petik dari fesbuk bilamana seorang Muslim di Mesir memberikan feedback bila ditanya berkaitan ikhtiar orang Islam di Mesir terhadap penyakit. Bila kami…

Apa aku buat ni?

Tak tau samada anda biasa buat ni. Adakalanya saya akan tanya diri sendiri soalan ni. Kita semua perlu buat persediaan. Semakin awal kita bersedia lebih…

Cara jaga enjin Myvi

Tips mudah jaga enjin ialah pastikan cukup mileage tukar minyak hitam tukar oil filter. Ini tips paling basic semua orang kena tau. Kalau tak nak…

Cara kumpul duit beli phone

Ada satu cara jimat duit gaji yang paling mudah. Ini basic tapi takde yang sanggup buat. Caranya ialah dengan rekod belanja bulanan. Ambil satu kertas.…