Category: kesihatan

Ubat demam denggi yang mustajab

Cuma nak ingatkan. Tiada yang mustajab kecuali dengan izin Allah swt. Dan sebelum terkena demam denggi lebih baik kita cegah dulu. Cuba kita peratikan peringkat-peringkat mula denggi sampaikan ke mendapat demam denggi. Untuk info korang, demam denggi disebabkan oleh virus yang dibawa dan disebarkan oleh nyamuk aedes. Jadi lebih mudah nak mengawal nyamuk ni daripada

Bosan dengan selulit boleh cuba losyen kolagen

Dah tahu dah ada selulit kan. Tapi ramai kaum wanita hanya buat tak tahu je. Antara sebab-sebab buat tak tahu ialah: Naik menyampah dengan produk kosmetik yang tak berkesan Produk berkesan tapi nak guna kat badan tak selesa Malas nak berdiet Tak mahu ketinggalan makan sedap Kurang daya tahan godaan perut Tak risau badan besar

Perut buncit badan besar macho atau cepat letih dan mengah?!

Sebelum ini perut saya sangat buncit. Buat kerja harian pun cepat letih dan mengah sebab badan besar. Dah habis ratusan ringgit cuba macam-macam produk tapi berat tak turun turun jugak. Malah badan makin naik gemuk. Tapi selepas kenal losyen kurus sejuk SC, sapu 2 kali sehari berat badan turun cepat! 2 minggu pakai dah turun

Kuruskan badan cepat tanpa diet turun 2 kg seawal 4 hari secara berkesan

Lelaki mahu pun perempuan merupakan kaum yang sangat menjaga menampilan diri mereka. Yang gemuk nak kurus, yang kurus pula nak gemuk. Berat badan setiap orang bergantung kepada kadar metabolisme didalam badan. Jika kadar metabolisme seseorang itu sangat rendah, maka potensi untuk gemuk sangat tinggi walaupun kuantiti makanan yang diambil sama seperti orang lain yang berbadan

Rahsia ubat penawar darah tinggi yang disembunyikan kini telah dibongkar!

Saya amat menggalakkan agar rahsia ubat darah tinggi ini disebarkan seluas-luasnya. Anggaplah usaha anda dikira sebagai amal jariah yang tak ternilai pahalanya. Begini kisahnya, ia cerita dari Page Syamsul Yusof dan Puteri Sarah. “Maklumat terbaru yang aku perolehi setelah lama mencari penawar untuk mak mentua aku ni. Sebelum tu aku nak beritahu mak mentua aku

Mata kabur sebaik sahaja bangun pagi

Mungkin ada yang pernah alami macam ini. Bangun pagi je tiba-tiba mata macam tak berapa nampak. Fokus penglihatan pun dah lari. Cuba baca paper pun macam kelam je. Nampak double, penglihatan berlapis. Jika drive ok lagi sebab darjah penglihatan masih luas. Cuma selalu boleh baca paper tapi bangun pagi nampak tulisan dua lapis. Dalam kebanyakan

Jenis-jenis ubat gout di farmasi

Jika anda seorang pesakit gout pasti anda akan mencari satu ubat power yang boleh menghilangkan sakit dalam masa yang paling singkat. Kalau boleh harganya pun biarlah yang paling murah. Memang kadangkala apabila sakit menyerang tiba-tiba tak tertahan sakitnya. Ubat sebegini boleh dibeli tanpa preskripsi di farmasi. Tapi tahukah anda bahawa ia boleh menghilangkan sakit tapi

Nak tahu ubat yang boleh tahan sakit Gout?

Ayah saya seorang pesakit gout. Beliau memang seringkali makan ubat tahan sakit gout setiap kali mengalami rasa sakit yang tiba-tiba datang tak menentu masanya. Ubat ini selalunya beliau akan beli di farmasi. Memang confirm sakit gout tu boleh hilang dalam masa singkat. Anda juga boleh ambil ubat ini sekiranya: 1. Takut nak jumpa doktor 2.

Hapuskan kulit berminyak seawal 7 hari dengan zaitun dan habbatus sauda

Itulah pengakuan yang diberikan oleh seorang pengguna. Puan Korelena Antony, “Kulit berminyak dah kering selepas bangun tidur. Kulit terasa lembap dan yang penting tiada jerawat yang tumbuh setakat ini. Baru seminggu guna.” Tahukah anda gabungan zaitun dan habbatus sauda boleh menghilangkan minyak pada kulit muka anda serta menjadikannya sentiasa lembap dan tegang?

Nak kurus? Bakar lemak pantas turunkan berat badan dengan bijak

Mudah je bakar lemak pantas ni. Teringat nak tulis topik ni lepas tengok tv ,rancangan kuruskan badan. Rupa-rupanya jogging bukanlah cara yang betul. Sebab? Banyak dari aktiviti berat yang kita jalankan kita ingat boleh kuruskan badan, rupa-rupanya lebih kepada aktiviti kardiovaskular. Aktiviti ini meliputi aktiviti yang boleh menguatkan jantung. Ia akan menyebabkan kita akan lebih

Ubat gout tradisional atasi masalah asid urik

Gout memang dah jadi penyakit budaya rakyat Malaysia. Adakah anda, saudara anda atau yang terdekat dengan anda ada ciri-ciri penyakit gout? Setiap penyakit ada penawarnya….in shaa Allah. Yang penting cuba bertenang dan cuba apa yang patut. Saya nak kongsikan tips gout yang saya jumpa di FB. Mula-mula didihkan air dalam 3 liter. Basuh betik hijau

Ubat gout jangan ambil ubat tahan sakit farmasi

Pertama sekali pesan saya … Jangan ambil ubat tahan sakit sebab ia bukan ubat gout. Ubat tahan sakit tidak boleh menyembuhkan. Dia cuma tolong kita dari tahan sakit buat sementara waktu. Kesannya … Walaupun kita tak tersa sakit tapi sebenarnya badan kita yang menanggung kesakitannya. Fsiologi badan atau fungsi badan sudah tidak teratur. Sepatutnya masa
Popup Dialog Box Powered By : XYZScripts.com