1 USD to RM

Hari ini, nilai tukaran matawang 1 USD to RM ialah 1 USD = RM4.46 Ianya agak tinggi berbanding setahun lalu yang hanya sekadar RM3.70 untuk

Contoh perniagaan kecil

Perniagaan yang kecil adalah sangat praktikal nak buat. Tak perlulah nak takut yang penting kena semangat yang membara dan tak peduli apa orang kata pun.

Micro business in Malaysia

Selalu yang kita dengar ialah bisnes kecil tapi kali ini saya ingin menulis berkenaan bisnes mikro. Bisnes mikro selalunya dijalankan secara one man show dan

3 tips ayat power tarik pelanggan

Cuma tanya pada diri sendiri kenapa korang berani nak beli online? Kan. Banyak kes yang mana kita akan rasa pelik bin ajaib ialah masih ada

Cara nak start bisnes online

Mula-mula tanya diri dulu kenapa nak bisnes. Jika tak boleh jawab maka lebih baik stop. Sebab diri sendiri tak ada jiwa nak bisnes. Bila tak

Mantapkan pemasaran untuk bisnes 2017

Tahun 2017 merupakan tahun yang mencabar. Lihat sahaja tahun 2016 pun peniaga sudah banyak mengeluh. Begitu juga yang bukan peniaga disebabkan oleh keadaan ekonomi yang

Mahu mula bisnes online 2017?

Nak mula bisnes pada tahun 2017? Anda ke yang dulu tahun 2015 kata nak mula bisnes online 2016 tapi tak buat-buat? Rasanya ada juga yang

Berniaga diinternet nak jual ape?

Memang parah ni, nak niaga tapi tak ada ilmu. Orang yang baru nak berjinak macam-macam soalan bermain dalam kepala. Pusing. Antara soalannya adalah macam: -

Bisnes ni gerenti ke boleh berjaya?

Wallahu'alam. Saya pernah mendapat soalan ini. Jawapannya tiada. Malah saya bertanya balik soalan yang sama. Sebab apa? Lihat kembali zaman persekolahan kita. Kemudian mengaji lanjut

Bisnes hangat-hangat tahi ayam

Bukannya bisnes je. Benda lain pun kalau hangat-hangat tahi ayam, memang tak jadi. Nak buat apa pun jika nak nampak hasilnya perlu tahu rahsianya. Semua

Nak bisnes tapi tak ada modal besar ?

Jika anda menganggap nak bisnes mesti perlu ada modal besar maksudnya anda belum lagi buat penyelidikan menyeluruh. Memanglah jika ada modal besar lebih mudah nak