Bisnes dari rumah

Bila lihat sahaja tajuk di atas saya percaya ramai yang masih skeptikal tentang peluang yang mampu di perolehi dari idea ini.

Apa dia bisnes dari rumah?

Bisnes dari rumah merupakan kerja yang sah bukanlah sesuatu yang pelik. Terutama yang masih berfikiran kolot termasuk saya dahulu pun selalu fikirkan cari kerja, kerja tetap, kerja pejabat, kerja dengan orang!

Tidak semestinya!

Orang yang bekerja dari rumah adalah yang kreatif, berkemahuan tinggi, mencipta kerja sendiri dan percaya rezeki itu datang dari Allah swt.

OK. Bagaimana nak kerja dari rumah ni. Nak buat apa.

Salah satu cara yang mudah untuk bermula adalah dengan menjual produk informasi. Ia adalah produk yang menerangkan atau penyelesaian kepada satu topik dan selalunya dalam bentuk penulisan, video, audio, gambar dan sebagainya.

Ada  dua cara untuk hasilkan produk ini samada anda hanya sediakan dalam bentuk digital yang mana ia boleh di download dari internet atau anda juga boleh hasilkan produk informasi dalam bentuk fizikal seperti buku, phamplet, CD, DVD dan pelbagai lagi.

Ini adalah ideanya yang sangat praktikal jika anda mahukan satu bisnes dari rumah yang anda boleh mulakan dalam masa yang singkat.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by shakleebangiasnida.esp.vitc (@shakleebangikedaivitamin) on

About Azam Mohd 668 Articles
Penulis blog merupakan blogger sambilan yang 'on and off' menulis tidak tentu masa ikut mood yang terlintas. Blog ini juga menerima artikel dari penulis luar yang ingin menunjukkan bakat atau ingin memasarkan produk atau servis masing-masing di blog ini. Sila hubungi penulis jika berminat.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*