Hikmah sakit hapus dosa

Ini memang ajaib. Sakit hapus dosa. Korang mesti selalu dengar yang sakit ni yang dijatuhkan atas seseorang mungkin bala kerana orang tersebut dulunya masih muda banyak berbuat kesalahan. Dalam hati kita kata, tu lah balasan dari Allah swt, terimalah. Tapi adakah korang tahu hikmah disebalik sakit tersebut? Dari pandangan negatif, ya, sakit tu mcam balasan…

Kelas pengajian Qiraati dan Al-Quran Izzah Tasneem

Kelas pengajian dibuka kepada kanak-kanak dan remaja. Bagi ibubapa yang belum berjaya menemukan dengan guru ngaji untuk kanak-kanak serta anak-anak remaja ini adalah peluang keemasan. Sesuai bagi yang menetap di sekitar Bandar Seri putra, Bukit Mahkota dan yang sewaktu dengannya. Jangan biarkan anak ketinggalan. Berikan mereka pendidikan dan ilmu yang sewajarnya supaya apabila dewasa kelak…

Let it rip Beyblade burst!

Let it rip! Beyblade itulah mainan yang menjadi trending budak-budak masa kini apalagi tengah cuti sekolah ni. Mainan Beyblade ni sekali pandang macam kita nampak budak-budak buang masa je bermain-main tetapi jika dipandang dari sudut positif mainan Beyblade ni beri ruang untuk mereka beriadah. Ingat tak dulu-dulu kita pun ada main gasing tapi kayu lah…

Memandu ke Singapura dengan kereta sendiri masa cuti sekolah

Memandu ke Singapura dengan kereta sendiri tidaklah sukar jika korang ikuti langkah-langkah berikut:Pastikan dulu tahu nak pergi mana? Rancang dengan sebenar-benarnya sebab nanti bila nak masuk ke checkpoint nak kena isi borang putih (embarkment) yang korang punya alamat tujuan nak pergi mana. Minta cuti dengan boss jika korang plan nak masuk Singapura pada hari waktu…